FAQ

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna. Läs igenom innan du mailar vår kundtjänst.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse på mitt köp, varför?

Du kan titta i din skräppost. Har du inte fått någon orderbekäftelse så har ditt köp inte gått igenom. Kontakta kundtjänst på mail för hjälp på info@littlebloom.se

 

Jag har försökt lägga en order men misslyckades med betalningen och nu kan jag inte se min kundkorg? Hur gör jag?

Har du försökt lägga en order hos Little Bloom och misslyckats med betalningen reserveras de varor du lagt i kundkorgen i vårt ordersystem. Kontakta kundtjänst för hjälp med att genomföra köpet. Då kan vi släppa reservationen om du vill försöka igen.

 

Jag har ångrat mitt köp eller vill byta en vara, hur ska jag göra?

Du har enligt konsumentköplagen rätt att ångra ditt köp eller byta en vara inom 14 dagar. Kontakta kundtjänst via mail före din retur och lämna namn och ordernummer i ditt mail.

 

Hur skickar jag tillbaka varan?

Du kan skicka tillbaka med postnord som vanligt brev eller skicka lätt. Vid reklamationer ersätter vi porto enligt postens portotabell oavsett vilket fraktsätt kunden väljer.

Du skickar då till adressen

Little Bloom (Organic Trade Sweden AB)

Kanlishuvägen 3

28135 Hässleholm

OBS! Vi har inte möjlighet att hämta ut rekommenderat brev eller ta emot postförskott. Skicka alltid med packsedel med ordernummer och namn samt returorsak.

 

Hur länge ligger mitt paket på utlämningställe?

Ditt paket ligger kvar på utlämningställe i 14 dagar både hos postens ombud och DHL ombud. Hämtar du inte ut ditt paket inom den tiden går det i retur till Little Bloom. Den returen är dyrare än vad det kostar för oss att skicka ut paketet och den returavgiften står köparen för. Vi debiterar 300kr för outösta paket för frakter och extra admininistrativa avgifter. Hämta alltid ut ditt paket även om du ångrat ditt köp och köp en returfraktsedel av oss för 49kr eller skicka tillbaka med posten. Det blir betydligt billigare för både dig och oss och vi kan dessutom snabbare hantera återköpet.

 

Kan jag själv välja utlämningställe?

Ja det går fint att välja ett önskat utlämningställe för DHL paket, skriv då i din beställning eller skicka ett mail direkt efter lagd order. När din order är skickad kan vi inte välja utlämningställe.

 

Kan jag beställa till en annan person?

Det går jättebra att fylla i en annan leveransadress och kontaktperson om du vill skicka till någon annan. Det gör du när du lägger din order och väljer då en annan leveransadress där.

  

Jag behöver reklamera min vara, hur gör jag?

Är det något fel på den vara du beställt skicka ett mail till info@littlebloom.se och beskriv vad som hänt med varan. Oftast vill vi se bilder på produktens fel och då kan vi snabbare hantera ditt ärende. Ibland men inte alltid behöver vi få varan tillbaka.

 

Jag beställer från ett företag/skola/sjukhus, kan jag få en faktura?

Maila oss för information om hur du beställer som företag så hjälper vi dig på info@littlebloom.se

 

Jag har ett presenkort, hur betalar jag?

Du har fått en unik kod för ditt presentkort som du aktiverar i kassans kampanjkodfält. Då kommer rabatten för ditt presentkort automatiskt att dras av.